رفتن به بالا

تلفن : 021_ 44 20 50 90

شیشه بالکن ریلی


طرز کار شیشه‏ بالکنی ریلی

شیشه بالکن ریلی پرتو نما

درست است که زندگی آپارتمانی امروزی امکان استفاده و بهره بردن از مناظر و فضای بیرون ساختمان ‏ها را بسیار محدود کرده است اما همین محدودیت‏ها مسبب ابداعات و نوآوری‏هایی شده است که نه تنها محدودیت مورد نظر را از بین برده, بلکه مزایای جانبی بسیاری را از جمله شیشه بالکن ریلی با خود به همراه داشته است .
یکی از این ابداعات بالکن ‏ها یا تراس ‏های شیشه ‏ای و شیشه بالکن ریلی است که با توجه به استقبال خوب و گسترش کاربرد آن قطعا تا کنون نمونه‏ هایی از آن‏ها را دیده‏ اید و می‏دانید که انواع مختلفی نظیر تراس شیشه ‏ای ثابت , بالکن شیشه ای متحرک تاشو یا آکاردئونی, تراس شیشه ‏ای متحرک ریلی و شیشه بالکن ریلی دارد.
شیشه بالکن ریلی نمونه ‏ای از هزاران کاربرد این اتاقک‏ها و دیوارها و فضاهای امن خوش منظره است که البته در اینجا کاربرد آن‏ها موضوع بحث ما نیست و به همین توضیحات اولیه بسنده می‏کنیم.
در این مطلب به معرفی و طرز کار نوعی از سیستم بالکنی شیشه ‏ای به نام شیشه بالکن ریلی خواهیم پرداخت.
اگر به دنبال ایجاد فضایی هستید که هنگام نیاز و وجود شرایط جوی نامناسب امنیت شما را در برابر گرد و غبار و باد و سرما و گرما تامین کند و در عین حال قابلیت حداکثری رویت چشم ‏انداز بیرونی فضای مورد نظر را دارا باشد و نیز در مواقعی که هوا و شرایط جوی مساعد و فرح‏ بخش است مانعی برای لذت بردن از فضای باز نباشد و به راحتی باز و بسته شود, پیشنهاد می‏کنیم تا پایان با این مطلب همراه باشید.

طرز کار بالکن شیشه ‏ای ریلی

اگر بخواهیم به ساده ‏ترین صورت ممکن طرز کار سیستم شیشه بالکن ریلی را توضیح دهیم, همان پنجره های آلومینیومی ریلی قدیمی خودمان است که به لحاظ سهولت نصب و استفاده و زیبایی به روز و تکمیل شده و نواقصش برای کاربردهای مذکور در بالا برطرف شده است.
سیستم ریلی شیشه بالکن ریلی از تعدادی شیشه مقاوم سکوریتی که معمولا ۸ یا ۱۰ میلی‏متری هستند و با اندازه‏ های یکسان برش خورده‏ اند تشکیل شده است که روی دو ریل, یکی در بالا و دیگری در پایین جا افتاده و از آن جا که برای هر شیشه در بالا و پایین چهار چرخ تعبیه شده است, به راحتی قابلیت حرکت روی این ریل‏ها را دارند. برای ایجاد فضای بازی که امکان حرکت شیشه‏ ها روی ریل را فراهم کند, در یک طرف اولین شیشه به صورت تاشو باز شده و عمود بر سطح قرار میگیرد. سپس شیشه دوم روی ریل ها حرکت کرده و به همان صورت تاشو و عمودی باز شده و در مجاورت و موازی با شیشه‏ اول قرار می‏گیرد و به همین ترتیب ادامه می‏یابد تا تمام شیش‏ها در یک گوشه و در مجاورت یکدیگر و با اشغال حداقلی فضا جمع می‏شوند. تمامی پروفیل‏ها و یراق آلات در برابر رطوبت مقاوم بوده و ضد زنگ هستند.
به این ترتیب و با استفاده از این ابداع شگفت‏ انگیز می‏توانید یک فضای یکسره‏ ی شیشه ‏ای داشته باشید که حتی پروفیل‏های عمودی نیز وجود ندارند و ممانعتی برای دید کامل نخواهند بود. ضمن این که به دلخواه می‏توانید قسمتی را که دوست دارید باز باشد انتخاب کنید و محدودیتی در این مورد نخواهید داشت. حتی نظافت و تمیز کردن دو روی شیشه ‏ها  بسیار آسان‏تر است. به این ترتیب که هر قسمت را کنار کشیده و دو رو را تمیز می‏کنید و بعد قسمت بعدی به همین ترتیب.
در ادامه مزایای این شیشه‏ ها را به صورت تیتروار بیان خواهیم کرد.

مزایای شیشه بالکن ریلی

۱ –  سرعت و سهولت تبدیل فضا از باز به محصور و بالعکس.
۲ – ایجاد فضایی با آب‏ بندی توسط چسب‏های مخصوص که صد در صد از نفوذ رطوبت و با درصد بالای ۶۰ از نفوذ حرارت و صوت و گرد و غبار جلوگیری می‏کند.
۳ – حق انتخاب برای باز گذاشتن یا بستن هر یک از لنگه ‏ها بدون محدودیت.
۴ – وجود قفل از داخل و امنیت و عدم امکان ورود از بیرون به داخل هنگام بسته بودن کامل.
۵ – سهولت تمیز کردن و نظافت بدون نیاز به حضور در پشت شیشه که خصوصا در ارتفاعات مزیتی کلیدی محسوب می‏شود.
۶ – وجود امکان دید کامل منظرها‏ی خارجی به دلیل نبود فریم و ستون یا پایه.
۷ – اشغال حداقلی فضا هنگام باز بودن .
۸ – خلق نما و ظاهری زیبا، چشم نواز و جذاب.
۹ – حرکت روان و راحت شیشه ‏ها روی ریل به طوری که با حرکت دادن یک قسمت از شیشه‏ ها, شیشه‏ های مجاور نیز به راحتی جا به جا خواهند شد.

برای دیدن طریقه باز و بسته شدن شیشه بالکن ریلی پرتو نما روی عکس زیر کلیک نمایید :

شیشه بالکن ریلی

دیدگاه

دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.

فهرست عناوین