رفتن به بالا

تلفن : 021_ 44 20 50 90


درب و پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک

مشخصات پنجره های ترمال بریک

سیستم پنجره ترمال بریک به دلیل داشتن لاستیک پلی آمید مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل که توسط ماشین آلات پانچ میگردد امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را نیز میسر می نماید. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر میشود. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت میباشد.

در صورت عدم انتخاب صحیح جنس و نوع ، پنجره می تواند از عوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان ها باشد ، اتلاف انرژی در پنجره های ترمال بریک آلومینیومی بسیار کمتر از پنجره های آلومینیومی نرمال است. پنجره ترمال بریک Thermal break ( با شکست حرارتی) از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می باشند. به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا در آلومینیوم علاوه بر دو جداره بودن شیشه ها، پروفیل آلومینیومی نیز از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و دو جداره می شوند. این روش باعث عدم انتقال حرارت در پروفیل میشود .پروفیلهای حاصل پروفیلهای پنجره ترمال بریک می باشند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه های پلی آمید به هم متصل می گردند، تشکیل شده اند.

به طور خلاصه تمام مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک را به صورت زیر میتوان فهرست کرد :

پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک
۱- عایق حرارتی
۲- عایق رطوبتی
۳- عایق صوتی
۴- غیر قابل اشتغال
۵- سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
۶- مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار
۷- مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی
۸- زیبایی فوق العاده، تنوع رنگ زیاد و دلخواه
۹-  سبکی فوق العاده
۱۰- ایمن در مقابل سرقت و زلزله
۱۱- مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، زمان

نتیجه استفاده از پنجره ترمال بریک , جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲% کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما، ۲۸% کاهش مصرف سوخت، ۲۰% کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات و همچنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری میشود.

رنگهای پودری الکترواستاتیک با تنوع فوق‌العاده بیش از ۲۵۰ رنگ متنوع را در اختیار مصرف‌کنندگان پروفیل آلومینیوم می‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ریختگی است. علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ‌ آمیزی دیگر یعنی آنادایز تنها برای پروفیل آلومینیوم قابل انجام است. پروفیل‌های آلومینیوم با رنگ‌های چاپی و سخت‌شدن در کوره دوام و زیبایی دو چندانی دارند.

 امروزه استفاده از فریم های آلومینیومی به علت شکل پذیری بالا و سبکی متداول شده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم و لذا در این مقوله آلومینیوم فلز مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از پرده کرکره های عایق در فصول سرد باعث محدودیت در تلفات انرژی بالاخص در هنگام شب خواهد شد. علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ آمیزی یعنی آنادایز تنها در آلومینیوم قابل استحصال است.

 

فهرست عناوین